let your heart decide

Fick syn på nyhetsartikeln om tjejen från publiken i Melodifestivalen, hon som hade haft hår under armarna som någon kille printscreenat och lagt ut på facebook. 
Min första tanke var; Oj. Stackars tjej. 
Min andra tanke var; Oj. Stackars kille. 

Vem fan i helvete bryr sig, egentligen? Bruden hade hår under armarna.
Blev direkt så himla, himla upprörd när jag såg alla elaka kommentarer om henne. Folk tog direkt för givet att tjejen är efterbliven, äcklig, ful osv osv osv. FÖR ATT HON HAR HÅR UNDER ARMARNA SOM ÄR DET MEST NATURLIGA I HELA VÄRLDEN. 
Shit, tänker jag. Vad människor är dumma i huvudet. Uttråkade måste de vara när de sitter och mobbar sönder en tjej som är superlycklig över att Loreen vann. Varför förstöra för en så lycklig människa? Bara för att hon inte rakat sig under armarna. En sådan sjuk, onödig grej. 
Varför inte glädjas över att se en glad människa. Det som är bland det finaste som finns, lycka. Vet själv hur lycklig jag är när jag ser en idol live. Skulle bli knäckt om någon tagit kort på mig och drivit om mig på internet efteråt.
Jag själv rakar mig under armarna och det är något jag valt själv, jag trivs bäst i det. 
Jag ser inte ner på folk som inte gör det. Absolut inte. En människa är exakt lika mycket värd, orakad som rakad. Vem fan bryr sig. Tycker det är rent ut sagt pinsamt att läsa alla elaka kommenterarer om henne. Ni känner inte henne så varför dra slutsatser om att hon är efterbliven, är man automatiskt det om man inte rakar sig? Förstår verkligen inte. Vad är det som gör alla så elaka? Blir ni glada av att såra folk? Känner ni er bättre av att leta fel på andra? Varför? Förklara, för jag blir knäpp av att tänka på det.

Varje människa är unik. Alla är vackra. Och ingen, ingen förtjänas att bli mobbad. Någonsin. 
Har själv blivit retad för att jag sett annorlunda ut, betett mig annorlunda, gått mot strömmen. Vilket jag till en början mådde riktigt dåligt av men till sist lärde mig leva med. Se ner på mobbarna och skratta åt dem, för de är de som är patetiska, rädda. De är de som är offrena. Lärde mig att se världen med helt andra ögon. För hur kul är det inte att vara sådär galen och göra vad man själv känner för? Istället för att iakta och göra/klä sig precis som alla andra. Tror att det var tack vare de där mobbarna på högstadiet som fick mig att tänka till ordentligt. Skulle hellre dö än att bli som dem. Minns hur alla ansträngde sig för att passa in. För att inte sticka ut för mycket. För att vara sådär cool och kunna få umgås med de populäraste i klassen. Såg hur stolta de var över sina nya märkeskläder. Och där gick jag med mina omatchande kläder och trivdes, trots utanförskapet. För jag visste att normalitet är det tråkigaste som finns.

Det skrämmer mig, hur samhället ser ut idag. Ju onaturligare man är desto "vackrare" är man? Tusen lager smink i ansiktet, push up, hårförlängning. Men att ha lite hår under armarna är superäckligt och ohygieniskt. Men alla kemikalier man smetar på sig dagligen är fräscht?
Tycker att alla ska vara stolta över vilka de är. Se ut hur du vill, klä dig som du vill. Var sådär galen och konstig. Allt blir genast mycket roligare. Tyck synd om dem som är "normala" istället, tyck synd om dem för de har inte en aning om vad de går miste om här i livet!
Glöm aldrig att det är viktigare att följa sitt hjärtas röst än att vara något i andras ögon!  [love]
Ridicule is no shame!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Åh fint skrivet hörru! :D Blir också så himla upprörd över hur folk kan vara så taskiga.

2012-03-14 @ 09:51:14
URL: http://themostradicalthingtodo.blogg.se/
Postat av: Chloe

Åhåh. Jättefint skrivet Jenny!! Ridicule is no shame.<3 Saknar dig.

2012-03-14 @ 11:33:36
URL: http://chloesalo.blogg.se/
Postat av: malin

bra skrivet Jenjen! <3

2012-03-14 @ 17:17:19
URL: http://stjarnfallet.devote.se
Postat av: Nadjson

du är bäst, jennybabe! (men det visste du redan, hihi) <3

2012-03-14 @ 22:45:09
Postat av: Ingrid

Åh så bra, Jenny!

2012-03-15 @ 07:51:47
Postat av: -

Skriver hon som själv färgar håret två gånger i månaden :s?

2012-03-22 @ 18:31:33
Postat av: Donken- Vince & Doas Morsa

Fyfaan vad bra skrivet! Känner igen mig jättemkt. Själv "utvecklade" jag aldrig uddaheten ens i gymnasiet. Det kom när Jg var 20. Då smällde det till! Rosa hår tungpiercing o industrial-piercingär i örat. Skönt att bli fjärilssvanen från fula ankungelarven.



Gillar speciellt att du påpekade alla "fräscha" kemikalier vi slänger på oss dagligen.. Haha! Spot on ! :-D



Pöss Annelie

2012-05-11 @ 00:06:28
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0