AIP

Arken i parken var högre än mina förväntningar!
Kollade först på oomaigoosh, charmigt band med mysiga bandmedlemmar. Blev även bundis med trummisen sen, han tog in mig och Amanda backstage på kvällen. Fint!
Sen kollade jag på Hector. Otroligt. Jag blev så överraskad! Mycket bättre igår än vad jag minns att de var förra sommaren.
När Skilla spelade låg och jag fick huvudmassage av Doktor Paul, för jag var sjuk igår och till slut mådde jag så kasst att jag knappt kunde röra mig. Det blev lite bättre i alla fall. Gick på Wahlbeck och blev lite besviken. Sedan var det dags för KAKA och blev nykär i honom. Söt! Charmig som få. Och full, det var han.
Efter det träffade vi vår vän Sam (trummisen i oomaigoosh), vi bestämde oss för att gå till campingen och ta en grogg innan The Ark. Vet inte riktigt hur, men vi hamnade i en främlings husvagn. De firade någons 75årsdag om jag inte missförstod det hela. Där blev det rom & cola och Veronica Maggio på högsta volym! Kom även in någon charmig man och bjöd på svartvinbärsvodka som för övrigt kan vara det godaste jag någonsin smakat på! Mannen som hade husvagnen ville gå på Hammered Satin, ett amerikanskt band och jag Amanda och Sam beslöt oss för att hänga på. Sen fick Amanda och Sam syn på en luftballong som de ville kolla närmre på, så de försvann. Så jag och denna partymannen gick på konserten ensamma!
Hammered Satin överraskade mig och jag blev helt frälst. Sångaren var för het för sitt eget bästa och de påminde rätt mycket om The Ark. Dör lite när jag tänker på dem.
Haha assvårt att få bra bild eftersom han inte var still en sekund! Grr Noah. <3
Lämnade gubben och letade upp Amanda och Sam istället, så vi kom backstage och fick välkomna Noah med öppna armar när han kom av scenen, fick mig även en svettig kyss av honom (tack vare Amanda). Inte helt fel, nejdå!
Efter det insåg vi att The Ark skulle börja spela vilken minut som helst så jag fick lämna min babe och han sa att vi skulle "pratas vid" senare, haha! 

Så att eh. The Ark. De var underbara och konserten var om möjligt ännu underbarare att se från typ 4e raden istället för första. Har äntligen mognat till lite och insett att man inte behöver stå längst fram varenda jäkla konsert, man får exakt lika mycket magi och kontakt med bandet lite längre bak, dessutom är det lättare att dansa! Dessutom ser jag inte meningen att sitta framför scenen hela dagen och vänta på att se The Ark och gå miste om alla andra underbara band. När de har fixat en hel festival åt en liksom. :D 
Efter den konserten som var helt magisk, som alla andra konserter de haft, så var det dags att kissa för att sen vänta på att KITE skulle spela.
De var lite sena, men såå värt att vänta på. Var som sagt två år sen jag såg dem sist så jag var överlycklig! Blev bl.a Jonny boy (<3<3<3), Ways to dance, my girl and I osv. Underbart!
Jag filmade och tog lite kort, men allt från Kitekonserten är spårlöst försvunnet från min telefon? Skumt. Men men. 
EGLO till sist då. Vilken show! Fantastiskt. Det var dans, dans, dans och massor med härliga gästartister!
Det var väl slut strax innan 3tiden om jag inte minns helt fel, men efter det var det efterfest och det var alldeles galet!
-
Jepson var på danshumör och full som farao, jäklar vad roligt jag och Amanda hade åt honom. Att se Jepson göra poledance kan man lugnt kalla underhållning på hög nivå!
Och när Noah dansade förbi och "I'M A UNICORN!" med ett finger i pannan som han låtsades var ett horn var bara störtroligt, och det satte fart på mig, Amanda och Jepson. Vi dansade efter i ett led och lekte enhörningar. Fan så töntigt, men ack så kul vi hade!
Sen ställde sig Jepson sig bakom mig och låtsades att hans armar var mina, ni vet? Haha det ser så sjukt kul ut. Så petade han mig i näsan. Eh.
Ja, så höll vi på ett rätt bra tag. Sen lämnade de flesta efterfesten och vi var inte så många kvar. Vi fick ner Nicklas på dansgolvet en stund och han var galen, sen lämnade han oss för att supa vidare.
Framåt femtiden på morgonen så försvann Amanda och jag och Malin gick för att hitta henen och då satt hon backstage med Nicklas, Christian (KITE!!) och Christians tjej Jenny. Så vi slog oss ner i soffan och pratade om allt möjligt med dem.
Christian ville veta hur jag fått mitt Kitelinne för han ville också ha ett sånt (haha, det är hans band och han blev svartsjuk på mig för att jag hade ett sånt linne men inte han) så sa jag att jag efter mycket om och men lyckats beställa ett på nätet. Nicklas blev rörd över att jag anstränger mig så hårt och sa att jag engagerar mig mer i hans band än vad han själv gör och att jag verkar ha mer koll än han. Hahaha! Jättefint.
Nicklas var jättefull och försökte få i oss att han satt och drack loka med körsbärssmak? Sen helt plötsligt var det ekologiskt grönt te han drack. Jag tyckte att det var lite för starkt för att kunna vara te, eller loka.
Sen hoppade vi upp på scenen och skreksjöng "My girl and I" med honom, det var galet. Haha!
Tror klockan var sex på morgonen när vi bestämde oss för att gå till tältet och sova, men då träffade vi på ett par danskar och en gubbe, vi bjöd in dem på efterfest i vårt tält. (5 pers i ett 2manna, heh.) Sen gick vi till gubbbens husvagn istället och tog varsin cider och pratade lite. Eller, danskarna pratade. Vi nickade och log lite, för vi fattade knappt ett ord. Sen smulade de chips på oss och sen dammsög de upp det? Jättekonstiga. Jag och Amanda däckade i tältet strax efter det.
Jag är mer än nöjd med denna festivalen, den var fantastisk.
Har dessutom en fin hälsning från Jens på min arm, det står: "Hej, puss!". Den ska jag kolla på om jag är ledsen någongång, tyckte han. Fast den håller redan på att försvinna.
Sånt är livet!
Hejdåååå.

Kommentarer
Postat av: malin

Åååh, bästa dagen. Och efterfesten med er och Kite var sjukt rolig. Liksom ofta vi stod på scenen med NICKLAS STENEMO och sjöng!?!?! STÖRT

2011-08-15 @ 18:40:15
URL: http://stjarnfallet.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0