Bal/Siesta

Alla stressar som idioter inför balen och jag är så jävla glad att jag tog beslutet att inte gå.
Känner mig jättehemsk som gjorde det mot min baldejt, sjukt taskigt. Men jag vill verkligen inte.
Fattar ärligt talat inte grejen med att lägga tusentals kronor på en dag som kommer innebära att man får gå runt och leka prinsessa och låta folk ta kort på en, alla tävlar om vem som ska vara snyggast och ha den finaste/dyraste klänningen. Och sen gå på en svindyr restaurang och sitta med människor man inte känner? Dessutom dansa vals, eller vad det nu är. Näeeee, inte min grej.
Därför känns det lätt mer värt att lägga dem pengarna på att gå på festival med människor som man trivs tillsammans med och att man garanterat får svinroligt + att se sina favoritartister till ett jäkligt billigt pris.
Och för de 3 dagarna betalar man mycket mindre än vad man hade gjort för att gå på bal i typ.. några få timmar?
Folk säger att det är en gång i livet man gör detta. Okej, sant. Men varför lägga asmycket pengar på en tråkig grej liksom? 
Fattar inte all hysteri, ärligt talat.

Kommentarer
Postat av: Ellie

Men precis. Ja, man gör det bara en gång i livet, men om man inte VILL, varför ska man då tvingas gå? Bara onödigt. Lägg pengarna på något som är viktigare för dig, liksom :D

2011-05-18 @ 10:54:01
URL: http://lilljesus.blogg.se/
Postat av: Nadjson

SANT. däremot tycker jag om att liksom...klä upp mig. men jag gör det ju på mitt sätt, nu på min bal imorgon :D ska inte ha klänning.

men, det handlar ju om att man ska göra det som man känner är bäst själv! våran kostade ju bara hundra kronor också, så ingen big deal riktigt. och förstår verkligen ditt beslut, och det var jäkligt bra gjort! :DD siesta kommer bli BÄST.

2011-05-19 @ 17:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0