vi är inte såna som i slutet får varann

Helgen var såklart jättefin.
Jag och Amanda åkte till stan i lördags morse, vi gick på samarkand ett tag. Åt lite frulle, Amanda handlade skor. Jag sörjde att mina älsklingsskor som jag aldrig köper nu fanns för 250 kronor men endast i storlek 34. Blev lite deppig.
Sen hängde vi på H&M, köpte linne och tights till kvällens fest. 

Tog bussen till stan.
Hade något ärende inne på linnegallerian, minns i skrivande stund inte exakt vad det va, men hamnade inne på Scorett och där fanns dem. Mina skor. I storlek 38. För tvåhundrafemtio riksdaler. Mitt liv fick en mening och innan jag hann blinka var dem mina.
Mina mina mina. Och jag vet att jag velat fram och tillbaks i typ 3 månader om de där jäkla skohelvetena nu. Men i vilket fall som helst är jag glad att jag väntade. För hade jag inte väntat så hade jag köpt dem för 700 kronor och varit trött på dem nu.
Är bara 250 kronor fattigare nu så det är ju inte världens undergång om jag skulle tröttna på dem. Vilket jag antagligen kommer göra snart.
Var såklart jättestolt över mina skor hela dagen/kvällen sen.
Alla tyckte att dem var fula, dock. Eller ah "jävligt fula". Heh.
Men i vilket fall som helst, vi mötte upp Emil sen. Tog oss en kaffe på de luxe för att sedan ta bussen till campus och städa Amandas lägenhet. Vilket som verkligen behövdes. Tog sisådär en tre, fyra timmar.
Sen satt vi aslänge och gjorde värsta spellistan "jag vet faktiskt inte", haha vi garvade sönder åt några låtar te.x denna. Störtskön ju.
Amandas ferre drog igång redan när Jimmö och Jompa kom och resten av kvällen är rätt dimmig faktiskt. Minns att jag fick psykbryt och tänkte hoppa från ett fönster på 3e våningen (sånt jag gör på fyllan hela tiden? palla.) och att det kom en random snubbe och hade en tv efter sig som en hund, han drog den i sladden <3 och jag fick ta över den och döpa den till Fido.
Någon annan kille tog Fido ifrån mig och slänge ner för balkongen. Två bilar höll på att få en fet tvapparat på sig. Heh. Själv sörjde jag min nyfunna hundtv-vän.
Sen pajade några hela taket i korridoren, ovärt och onödigt men ah. Mogna 94or in my <3

Jo men så att alla var assköna ändå, faktiskt. Speciellt de jättefantastiska som var sjukt omtänksamma och gjorde allt för att jag skulle må bra och ha glada fina tankarna (alltså, folk som jag inte ens känner med.) Blir helt varm i hjärtat när jag tänker på alla kramar och så. Love! Med tanke på att mina riktiga kompisar inte hade tid att lyssna/prata för Ola Salo var tydligen på tv? Heh.
Klockan 2 eller 3? (Hahaha tidsuppfattning zeroooo) hade alla stuckit, det var bara jag, Amanda, Mange, Jompa och Jimmy kvar. Det var kaos i Amandas lägenhet (Läs: Snodda möbler, utomhusskyltar, söndertrampade vindruvor, spritflaskor, spaghetti osv osv) gick knappt att röra sig där inne så vi flydde fältet och begav hos hem till Mange istället och sov där.
Vaknade äckligt tidigt dagen efter av att min förkylning var snäppet värre. Haha orka.
Så jag och Jompa gick hem till Amanda igen där jag tog nässpray och en lång varm dusch.
Sen städade vi hela lägenheten (alltså. det var förjävligt. stökigare place får man fan leta efter alltså) och gick tillbaks till Mange för att hämta hem Amanda och Jimmy. När vi kom tillbaks blev Amanda så glad att hon flög runt halsen på mig. Sötisen.
Vi satt framför datorn lite. Jag fulade mig framför webcamen, kamerakåt som jag är. Skrattade åt min extrema fulhet och min fantastiska sångröst när jag sjöng Whitney Houstons "I will always love you". Jag menar, jag sjunger tillräckligt asdåligt när jag INTE är förkyld.
Sen stack killarna och vi ringde Mange så att han kom, så satt vi och kollade på kattvideos och jag skrattade tills jag grät av denna:
Och denna med:
Haha jaja. 
När vi hade skrattat färdigt och ätit lite spagge så körde Mange oss till affären. Vi behövde mer mat.
Vi handlade mat för nästan 300 kronor. Så värt. Nam nam!
Orkade inte bära kassarna sen när vi skulle hem, så vi tog med oss kundvagnen. Vi hade ju ändå lagt i 5 kronor så att, varför inte liksom?
Tro det eller ej, men jag somnade där sen. Den var fan bekväm. Det var ett bra "köp".
Men innan det var sovdags så kollade vi först på "The human centipede", cpfilm. Bara sjuk ju.
Och sen "Mamma Mia". <3 för att sen somna till "Hitta Nemo". Åt även glass och varma hallon innan dess. Och tryckte i oss ca 7 rostmackor var. Ändå var vi fortfarande hungriga när vi skulle sova? Stört. There is no end. Typ.
Åkte hem idag klockan nio, började jobba vid 11.
Saknar Amanda redan, ses inte förrän på torsdag nu.
Men vi säger så, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0