Olala

Alltså jag önskar att jag kunde sätta ord för hur fint det var att träffa Ola. Men det går liksom inte.
Ska ändå försöka berätta om helgen så gott jag kan!
Fredag Mötte Ellie på stationen. Vi gick och köpte blommor till Ola. Begav oss till Konserthuset. Räknade ner. Konserten började, segt segt. Ola kom in. Lycka, värme & en jäkla massa kärlek. Allt var så fint. Efteråt kom Ola ut direkt. Lämna blommor, kramas & ta kort. Sen stod vi och pratade i över en timme. Det var så underbart. Han tog sig verkligen tid för sina fans. Det var fin stämning, alla var glada. Vi pratade om jättemycket, sommarkonserterna bl.a. Tror att alla som var där just då mådde så otroligt bra och var lyckliga. När han slutligen skulle gå så berättade jag lite snabbt om mitt projektarbete och han lovade att fixa ett recept till dagen efter. Jag och Ellie åkte hem, lyckliga och förväntansfulla för vi visste att vi skulle få se denna man inom en snar framtid. Dvs, mindre än 24 timmar.
Lördag vaknade upp hos Ellie. Vi kollade på Skavlan, Ellie älskar Skavlan. (åh. Ola härmade Skavlan, det var fint!) Vid två någongång mötte vi Malin vid flygplatsen för att sedan bege oss mot Lund. I Lund mötte vi Pat som kom med tåget. Vi sprang mest runt och tramsade. Väldigt väldigt förväntansfulla inför kvällen.
Klockan sex var det dags. Då satt vi på våra VIP-platser och var glada. Konserten var i stort sett som den var i Malmö. Ola var lika fin, om inte ännu stiligare i sin frack (han var söt nog att förklara skillnaden mellan frack & smoking för mig i Malmö!) Det var första gången han hade frack. Ola fick syn på oss. Han kände antagligen igen mig och Ellie från kvällen innan, vi hade sagt att vi skulle dyka upp i Lund. Han såg glad ut och vi fick väldigt bra kontakt med honom. När han började sjunga Calleth you cometh I fick vi "aaaaaa":a. Vi fyra och någon där nere. Det var lite sådär i början, men det blev riktigt fint på slutet. Ola såg upp på oss och sjöng mot oss, det var underbart. Nu efteråt kan jag sitta och kolla på videon om och om igen. Det blev mycket tårar den konserten, det var så fint. Går inte att förstå om man inte var där.
Efteråt så frågade Pats mormors bror Karl-Håkan om vi ville träffa Ola backstage, vilket vi självklart ville. Så vi fick följa med ner men oops, då stod Ola visst och bytte om. Vacker syn får jag lov att erkänna. Iofs var det bara bar överkropp, vilket halva världen redan har sett! Men ändå. Ola lovade att komma upp så fort han bytt om! Det gjorde han och då var det en massa som ville prata med honom osv osv så vi väntade lite. När vi kom fram till honom drog han fram ett handskrivet recept, som var till mig. Sen berättade han en historia bakom namnet på receptet. Ola är bra han. Sen pratade vi lite om allt möjligt, om mina hundar, om Ellies pudel t.ex. Sen tänkte vi be honom signera en bild som vi tagit på honom och mig i Malmö, men han ville ha den själv- signerad av oss. Vi sa inte emot. Han sa även att han kände sånt stöd av att ha oss där i Lund på konserten, att han bara kunde titta på oss så kände han att han hade stöd. Ni kan ana hur bra de kändes att få höra.
Där har ni bilden. Ni behöver inte säga att jag är sexig för det vet jag redan!
Sen hade Ola lite bråttom för han skulle äta middag med studentsångarna och de hade redan väntat ett bra tag på honom. Så han fick kila men först skulle Pat och Ellie fråga honom någonting så jag och Malin gick iväg med Karl-Håkan som berättade lite om Höstkonserternas historia, typ. Det var ganska intressant. Så fick vi kika in i matsalen med. Grymt! Sen gick Ola förbi oss när han skulle in där, och då sa han "Lycka till med projektarbetet!" till mig. Det värmde, jag blev glad. Karl-Håkan som fixat VIP-platserna åt oss lät oss inte betala sen. Vi fick alltså konserten helt gratis. Jag hade lätt kunnat betala tusen spänn för den kvällen, ärligt talat.
Vi gjorde en superstar med Ola. Vackert om ni frågar mig!


Åh herregud. Detta var bara en kort sammanfattning på dessa två kvällarna. Det hände så mycket mer och jag hade kunnat skriva hela natten. Men jag finner som sagt inga ord. Det var så mycket bättre än ni kan föreställa er.

Kommentarer
Postat av: Ellie

Jag ska inte ljuga. Det här har varit den finaste veckan i hela mitt liv. Inte nog med att det kan vara gud så fint att hänga med er, nerds. Inte nog med att det kan vara gud så fint att bara se på Ola Salo. Båda de där sakerna på samma gång blev liksom för mycket.

Och att få kontakt med Ola var ju bland det mest gripande jag varit med om, vilket ni, ey, märkte? Jag gråter verkligen aldrig. Och jag skäms inte för att jag gjorde det. Om det är någon gång man ska gråta så var det utan tvekan i Lund. Jag darrar lite när jag bara tänker på det. :)



Och Malmö... Vilken dag. Rospojken, du, och åh... Skavlan också ja. Hehe. Det var lite charmigt!

Och när Ola pratade om bilkörningen, och att han skulle köra turnébussen, hihi. Han är verkligen gullig.



Våra fotosessions. Jäklar. Katterna.



Jag saknar er. Så jävla mycket. Jag trodde i ärlighetens namn att det skulle bli lite skönt att kunna sitta vid facebook utan att Pat skriker: FACEBOOK FÖRBUD NU!



Nej, det går inte att beskriva. Men jag ljög som sagt inte när jag sa att det här var bland det finaste jag varit med om. Det var det!



Jenny was a friend of mine. Synd att vi inte har setts sen senast.

2010-11-03 @ 23:41:00
URL: http://lilljesus.blogg.se/
Postat av: malin

aaah det var fina dagar det där! Allt med Ola, ååh. Och alla dagar i Skåne var bland det roligaste jag gjort!

Vi måste ses snart igen, varför varför varför bor jag så lång bort från er? Om jag fick bestämma skulle vi ses typ en gång i månaden och gå på arkjakt eller något sånt!

Och ellies kommentr är fin.

Och jag saknar er!

2010-11-07 @ 19:56:15
URL: http://stjarnfallet.devote.se
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

halleå! klickade in mig här av en slump och jag blev så rörd av detta inlägg måste jag bara säga.

Gillar the Ark men jag är inget stort fan direkt om man säger så, men jag vet precis hur du känner/kände dig. :)) Detta inlägg fick mig att bli lite varm inombords.



Lovely :))

2010-11-14 @ 14:19:31
URL: http://iambaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0