"Man håller käften, vänjer sig, och hoppas på att det ska gå över."

Äntligen äntligen ÄNGTLIGEN börjar jag se ett slut på denna dryga eviga äckliga jobbiga förbaskade förkylning (jag hade kunnat skriva ännu mera adjektiv där men tänkte att det vore lite slöseri på er tid kanske? Jag menar, ni vet redan hur det är att vara förkyld?) Har mått obeskrivligt dåligt hela helgen, på studentfesten i fredags bad gästerna mig att gå och lägga mig istället för att sitta uppe och hosta, snörvla och se mer död än levande ut. Jahaja, jag tackar och bugar sa jag och gick upp på mitt rum och la mig. Nejdå, jag var faktiskt rätt tacksam för att ha en ursäkt till att gå krypa ner i sängen och vila huvudet. Men riktigt än är det inte över, jag skrev ju bara att jag ser ett slut, inte att jag är där.. Det är lite som att man är i en tunnel och ser ljuset långt långt där borta (Bröderna Lejonhjärta typ: JAG SER LJUSET JONATHAN JAG SER LJUSET!) så att om två eller tre dagar kanske jag är helt frisk igen. Eller helt frisk? Jag? Fri från förkylningen i alla fall!

Haha hittade denna bilden nyss, jag och Amanda skrev den lappen och satte på hennes brevlåda förra året någon gång. Ganska kul och typiskt oss. Väldigt typiskt oss.
Haha idag så fick vi tillbaks våra arbeten vi gjorde för ett tag sen, om Hamlet och Shakespeare. Jag har seriöst gått och varit skitnervös för att få tillbaks det för jag trodde jag skulle bli ordentligt besviken och ledsen för jag gjorde det riktigt slarvigt och så. Tror ni inte jag fick VG?! Jag blev helt chockad för jag hade hoppat över flera punkter som man skulle haft med i arbetet, jag var tvungen att läsa igenom kommentaren av läraren flera gånger innan jag fattade att jag faktiskt läste rätt. Helt otroligt, jag älskade mig själv i det ögonblicket, men sen kom Emmy och sa att: "Tänk på att det är i slutet av terminen, Catharina är trött och orkar inte rätta ordentligt!" Åt helvete med dig Emmy, glädjedödare! Haha, men så är det nog inte. Catharina är världens strängaste och ordentligaste lärare, typ.
& så började jag läsa denna boken idag:
Läst två sidor eller något, redan fast. Hon (Lisa Bjärbo) som skrivit den har gått på katedral i Växjö om jag inte fattat helt fel så den utspelar sig där i stan.
Nu ska jag läsa vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0