Och så var det jul, snart.

Hej!

Idag är det kallt, sådär svinkallt. -23 grader för att vara ganska exakt. Mysigt!
Nej, inte jätte.
Jag höll på att börja gråta när jag kom från bussen innan och skulle hem, var tvungen att gå inom min farmor för att värma mig. Och hon bor 100 meter från mig.
Sen när jag tog av mig vantarna så fick jag se en svart prick på min hand, jag trodde att det var köldskador men när jag försökte gnugga lite på den så att jag skulle bli varm så märkte jag att det vara var en fläck från en tuschpenna, oops. Min farmor tyckte att jag var korkad, hon sa det inte men jag såg det på henne. Hon liksom höll inne ett skratt och vände sig om och började greja med annat. Tack farmor, tack för din omtänksamhet när jag kommer och tror att jag ska dö av köldskador. Sen fick jag knäck. Gott!

Tänk att vara uteliggare nu alltså, jag blir ledsen bara av att tänka på det. Fy fan, det är nästan så att man vill bygga ett varmt hus med massa filtar och ljus i, till dem. Ingen människa förtjänar att tillbringa natten ute i denna jävla kyla. Faktiskt.
Tycker synd om dem, på riktigt. Jag menar, när jag kom hem och såg att skorstenen rök, inomhus hade vi det mysigt med massa tända ljus, julpynt osv osv, det luktade mat och det var bara så mysigt, då mådde jag bra. Det känns alltid lika bra att komma hem, till ett hem liksom.

Idag hade vi julavslutning (för att byta ämne alltså) och det var väl trevligt, det med. Ganska kallt, men ah. Sprungit runt och sjungt nationalsången för personalen på time, kramat en polis, pratat om herpes med en främmande gubbe på apoteket, sjungit julsånger på torget, sett killar springa runt i BH på Lindex.
Roligt, faktiskt!

Lite bilder kan väl bjudas på eftersom emmys kamera är vår bästa vän!

Tina lekte hund i parken.


Jag och Clara sjöng jullåt på torget.



Jag kramade snygg polis!


Ojojoj, vad händer här då? ...


Söta!


Killarna fick i uppgift att testa bhar på Lindex för att sen fråga expedit om de passade bra i dem. Hela Lindex kryllade av halvnakna killar i bh, rolig syn? Ja visst.



Mh, det var väl typ det jag hade på hjärtat.
Ha det gött, haaaaaaaaaaj!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Min kamera är bäst!

2010-12-25 @ 23:09:44
URL: http://emmyelofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0