Älskade Jepson, du är sann!

Åh, idag åkte jag och Amanda till Växjö för att gå på Jepsons konstutställning



Vi var där lite mer än en timme innan det öppnade så vi gick och åt mat på ICA. Amanda råkade smälta sönder en platsgrej i micron där så det blev lite pinsamt. När klockan var 11:05 så steg vi in i lokalen där utställningen höll till och den första människan vi fick syn på var ingen mindre än Mikael Jepson. Han log stort och hälsade oss välkomna och frågade hur läget var osv osv. Så vi gick omkring och kollade på hans tavlor. Det var några äldre tavlor som han gjorde för tre år sen typ och så var det några nyare som han och Hedetoft hade målat på samma duk, väldigt charmigt faktiskt!

























När vi sa till Jepson att vi stod med skylten "Dansa Sylvester, dansa!" i somras så sa han att direkt när vi kom in idag visste han att han hade sett oss innan han kunde bara inte placera oss, det var fint tycker jag.

Han var jättesöt och pratglad och så sa jag att jag egentligen skulle åkt till Malmö och sett på Ola när han sjöng på invigningen, men att jag skulle jobba imorgon så det passade inte så bra och då sa Jepson att var nog bara var bra att jag inte åkte för att jag antagligen hade fastnat med tåget någonstans pga vädret och att det ändå skulle vara kallt och stå utomhus på den där invigningen. Och så sa Amanda till Jepson "& så hade i ju inte fått träffa dig..." och då säger Jepson: "Ja, så det är tre negativa saker om du skulle åkt till Malmö!" Det var jättekul att träffa honom för han var jättesnäll och jättetrevlig, innan när jag träffat honom har han stressat och inte haft tid till att prata med idag stod vi jättelänge och pratade om allt möjligt. Jag är glad!
Jag var ganska så ledsen över att det inte blev något Malmö för mig denna helgen, men det känns riktigt bra att jag fick träffa Jepson! & det verkade betyda ganska så mycket för honom att det trots allt dök upp några arkfans på hans utställning, antar att jag och Amanda var de enda i vår ålder som var där idag!

Sen gick vi därifrån och traskade till stationen och mötte Hani, så satt vi på Skåres och drack kaffe i ett par timmar. Hani ritade en fin teckning som födelsedagspresent med en massa saker som symboliserade mig:




Mycket trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Ellie

Sjukt fina tavlor Jepson gjort!!!

2010-12-05 @ 20:33:14
URL: http://lilljesus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0