The Ark

Hade nationellt prov i svenska B idag, skyndade mig ordentligt på slutet så jag hann bli klar till exakt klockan tio då datumen skulle komma upp på arkworld, fick ett sms av Ellie strax efter där hon skrev var sista konserten skulle vara. Jag blev alldeles gråtfärdig. Klump i halsen. Känns så fel fel fel fel feeeeeel.
The Ark ska alltså ha sin sista konsert i Stockholm av alla jäkla ställen. Den 16e september. Hade ju verkligen hoppats på Växjö även om jag misstänkte redan när Arken i Parken-konserten avslöjades att det inte skulle bli så. Alla är upprörda, ledsna, besvikna, arga. Jag är mest besviken, jag. Men vad ska man göra? Om det nu är dem som valt att ha sin sista konsert i Stockholm, så okej. De har gett oss så mycket så vi har ingen rätt till att klaga, egentligen. Vi borde inte gnälla.
Fast en sista spelning på stortorget i Växjö hade varit otroligt fint. Men nu blir det avslut på Gröna Lund i Stockholm. Det är bara att gilla läget även om det suger riktigt jävla hårt.
Idag är det alltså fem månader och två dagar kvar tills vi säger farväl av dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0