Gubbkalas och iPads

Idag fyllde min farfar 75 år så vi samlade ihop oss och gick dit och snyltade mat. 
I present fick han vinterskor och att han ska spela in en skiva i en studio till oss, det ni. Nejmen, han spelar dragspel och han har skrivit låtar till alla oss barnbarn, och det är dem han ska spela in. Det ska bli spännande. Och när han tog fram dragspelet och spelade våra låtar för oss blev jag tårögd. Han är så underbar, min lilla farfar.
Satt där i typ fem timmar. Det var trevligt måste jag medge. Kanske var det för maten, kanske för umgänget. (Maten, helt klart). Och när Jakob plockade fram sin iPad så blev det fart i pensionärerna, de satt och youtubade dragspelsmän och sånt, jag fick huvudvärk efter två timmars lyssnande. De tyckte att iPaden var världens grej. Fast det är ganska coolt ändå, jag hade inte tackat nej till en sån.

Idag har jag även städat garderoben, vispat grädde och dammsugit nedervåningen.
Typ det.
Och packat ner massa klänningar och sommarkläder i resväskan. Det kändes bra, förutom att jag kommer packa om det ett x antal gånger.

Gissa vad jag har gemensamt med denna katten idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0