The Ark & Melody Club

Jaha, då ska jag försöka berätta om min fina torsdag!
Började dagen med att ta bussen till Älmhult och fika med min finaste Louise Ljungberg. Vi pratade om en massa massa saker och så tog vi lite fina kort. Typ denna:
Louise är bra och fin!

Tog tåget vid ett-tiden till Malmö med Amanda och Jonte. Mötte Ellie där, sen Sandra och sist Pat. Därefter traskade vi bort till folk å rock där Nadja och Chloe väntade. Vi satt där i två timmar innan The Ark kom upp på scen och började spela. Så underbart. Fina fina fina Ark. Det blev Breaking up with God, Angelheads, Gimme love, Disease & sist men inte minst Calleth. Blev förvånad för jag hade väntat mig It takes a fool eftersom de spelat den i Stockholm i onsdags. Men jag klagar inte, ville höra Calleth you cometh I mest av alla låtar så. Efter spelningen var det signering.
Pratade ganska länge med killarna. Trodde det skulle bli jobbigt och ledsamt men det var riktigt roligt och Jens var hur rolig som helst, som vanligt! Älskar honom. Jag, Ola och Jepson började även prata om Jepsons försvunna jacka igen. Den som jag snodde (som jag inte gjorde), de bara: Var det verkligen du?
Jag: Men haha, nej det var det inte. Eller var det det kanske..?
Hahaha. <3
Sen pratade jag en hel del med Martin. Han hade fått för sig att vi träffats innan, det har vi inte. Så jag sa till honom:
- Martin. Tro mig. OM vi hade träffats innan hade jag kommit ihåg det.
Han skrattade. Söt!
Gustav H hade tydligen pratat med Martin om mitt projektarbete och Martin kom ihåg det. Glad!!
Och när jag sa åt Sylle att inte sakna oss för mycket så sa han: - Det blir svårt.
De är bra fina, de där killarna. De vet hur man ska få en sådär löjligt lycklig.
Lite bilder dådå. Tar dem som lagts upp på facebook av lite alla möjliga, själv äger jag ingen kamera.
Seeeen när det var över och The Ark var tvugna att springa iväg till sin bil som väntade på dem gick vi till stationen.
Några stack hem och så och jag väntade på Laroy som skulle med mig på Melody Club.
När han kom tog vi bussen till folkets park och letade upp Babel och gick in. Det var jättelite folk och vi satt mest och pratade, drack lite och väntade på att klockan skulle bli tio. Fem i tio stack han för att möta sin kompis. Jag stod längst fram vid scenen och trodde att Melody Club skulle komma ut vilken minut som helst. Vid halv elva hade de fortfarande inte kommit ut. (nu efteråt har jag sett att de tydligen inte skulle vara på scen förrän 22.30, det har stått olika saker på olika evenemang...)
Typ tjugo i elva började konserten och det var värt att vänta alltså. Riktigt jäkla nice att äntligen få se dem igen, efter nästan två år. (ett och ett halvt, men whatever.)
Kristofers energi smittar av sig och min trötthet var som bortblåst. De började med en ny låt som var jättebra. (Ser verkligen fram emot den nya skivan som släpps den 2 mars.) Sen drog de några klassiker, som t.ex Baby, Palace station, fever, the only ones, destiny calling, electric. Riktigt riktigt bra konsert.
Erik gav även mig sitt plektrum innan han gick av scenen. När det var slut gick jag och letade upp Laroy & Tommy för att sedan smita iväg igen och spana efter killarna i MC. Hittade dem inte först, däremot hittade jag en viss Martin Axén!
När Melody Club kom ut så hälsade jag på dem och sen gick jag tillbaka till mitt sällskap. De var inte riktigt lika roliga som Melody Club så jag smet iväg ännu en gång och stod och pratade med dem medans de signerade tröjor och sådant. Pratade med Nicklas om Kite, hörrni det kommer en ny skiva innan sommaren! Gött. Sen fick jag se Eriks fot, den var invirad i en plastpåse och det var väl inte helt bra med den om jag förstod honom rätt. De frågade även lite om Ark-konserten jag kom från.
Blev lite bilder med Kristofer och Erik. Nicklas & Jon lyckades smita iväg strax innan, orkade inte leta upp dem bland alla människor! Tjejen som tog korten lovade att mejla över bilderna så de kommer upp på bloggen när jag fått dem.
Innan Kristofer lämnade Babel fick jag testa hans höga, röda hatt. Ni vet denna:
Tyvärr har jag inget bildbevis på det, men Kristofer sa i alla fall att den satt snyggt på mig. Själv tyckte jag att den kändes aningen för stor.
När jag sagt hejdå och lycka till i Melodifestivalen osv osv så bestämde vi oss för att sticka, vi med. Tommy orkade inte åka tåg så han övertalade oss till att ta taxi till Höör. Han betalade allt (600 kronor!!!!!) så jag klagar inte. Det var jäkligt skönt att slippa tåget.
Väl hemma i Laroys lägenhet så var man rätt trött så jag pratade med Amanda en liten stund bara, berättade om konserten och så. Sen var det sovdags. Götttttttttt.
Dagen efter missade jag tåget med typ en minut? Så åkte med när Laroy skulle övningsköra, jag och Tommy (var har du Annika?) satt fint i baksätet och skrattade när han failade. <3 snällt. Mh.
När det var klart drack vi kaffe på ett mysigt café och sen tog jag tåget hem till Älmhult. Bussfan skulle tydligen inte gå ända hem så jag trodde att jag skulle bli fast i Liatorp i två och en halv timme, men som tur väl var var min farmor i affären så jag åkte med henne hem. Skönt!
Så .. ja. Det var väl vad jag hade att säga. Fin torsdag. Fina människor. Love! (Jäääävligt tveksam på att någon ens kommer läsa all denna text, men ... ah.)
Nu sitter jag mest och peppar på att få se dessa underbara band på TV ikväll.
Jens fick en minimarackas av Pat som han sa att vi skulle hålla utkik efter på tvn ikväll. Spännande!

Kommentarer
Postat av: Elise

Haha, jag läste hela! ^^

Och det där påminde mig om när vi träffade bandet i Linköping och Lasse sa till mig: "Aha, dig känner jag allt igen!" Fast det var första gången vi träffades xD

2011-02-26 @ 19:47:11
URL: http://ienstadvidhavet.blogg.se/
Postat av: PAT

Jag läste också. Kom nästan sent till tåget tack vare din spännande text. Tack babe <3

2011-02-27 @ 00:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0