Gästblogg: Ellie

Kalla mig Ellie, eller kalla mig LIL.
Jag är Jennys kompis ifrån fjärran söder.

Idag är det ett år sedan vi träffades första gången. Vår historia går faktiskt ganska mycket längre bak än så.
Jenny kommenterade mina första bilder på bilddagboken. BDB, den gyllene guldådern för början till angelheadsens bekantskap. Allt började såklart på bilddagboken.
Och även Jennys första kontakt med mig. Den började ungefär såhär:
2007-Jenny är så satans gullig!

2009-Jenny fick jag träffa för, ja, ett år sedan ganska exakt. Jag kommer ihåg det som igår. Vi stod vid Ola Salo och Jenny hoppade som en studsboll runt Ola. Efteråt fick jag höra att hon till och med drog lite i Olas dåvarande skägg.

2010-Jenny har jag fått träffa många gånger. 2010-Jenny och 2010-Ellie har gått på 2010-konserter med The Ark. Och sett Ola Svensson Superstar. Jenny har blivit livrädd för min sköldpadda. Jenny har blivit osams med min hund.

Några år av Jenny där alltså. Jag skulle kunna nämna en hel del saker om Jenny, hennes fina gråtattack när hon såg hennes första The Ark-konsert på länge på Sofiero i Helsingborg t ex.

Fast det bästa med Jenny var nog de där msn-konversationerna vi hade om våra otroliga problem med kärlek. De var givande, de kunde vara sjukt roliga och vi kunde vara så glada, men samtidigt kunde vi släppa ut känslorna när vi bara sprack mitt itu. Vi pratar inte om det längre. Men ibland kommer det upp. Och då blir det som ett litet ljus i hjärtat när man kommer ihåg de där fina stunderna.

Jenny är ljuset. Som en sol. Som jesus. I owe her a lot. För alla fina samtal.
KICKASS. WE'LL MEET SOON, JENSY!


Kommentarer
Postat av: malin

HAHAH söt Jennys första kommentar var!

2010-09-18 @ 23:49:25
URL: http://stjarnfallet.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0